DANSK KINDERÆGFORENING

kunstigtben

Velkommen til Dansk Kinderægforenings hjemmeside.

Dansk Kinderægforening er for samlere af legetøj og figurer m.m. fra kinder-overraskelse.

Foreningen tilbyder medlemskab for 200,00 kr. årligt. Er I et par der samler og kun behøver at få et medlemsblad, koster et parmedlemskab 300,00 kr.
Mange af vores medlemmer samler også på de udenlandske serier.
Her tilbyder foreningen at hjælpe med anskaffelse af disse serier m.m.
Vi køber serier hjem på bestilling og endvidere kan man bestille kataloger fra de forskellige udgivere til favorable priser.
Vi bestræber os på at samle bestillingerne 2-3 gange om året, så vi sparer en pæn del på portoen fra kontakterne i udlandet.

Som medlem har du mulighed for at deltage på vores messer, hvor vi mødes og bytter indbyrdes og sælger til vores gæster. Måske er du heldig, at en af gæsterne har noget med, som du kan bruge. Du får som medlem gratis bord til messerne, hvor det ellers ville koste 100,00 kr.
Foreningen afholder minimum 2 messer årligt. Vi forsøger løbende at arrangere messer forskellige steder i Jylland eller på Fyn.

Som medlem har du mulighed for at tilmelde dig nyheder pr. mail. Dette er blevet populært, fordi bestyrelsen hurtigt kan give dig besked, når der f.eks. kommer nyt indhold i Kinder-overraskelserne her i landet.

Du kan også vælge at blive abonnent på medlemsbladene og nyhedsbrevene.
Her frafalder tilbuddet om køb af serier og kataloger samt gratis bord på messer.
Dette koster 125,00 årligt.

Foreningen udgiver minimum 3 medlemsblade og 1 nyhedsbrev om året. Her fortæller vi om de nye serier som er udkommet, dels her i landet, men også i de andre lande. Vi bringer endvidere billeder og omtale af variationerne på figurerne fra land til land. I medlemsbladene og nyhedsbrevene kan du bl.a. finde sjove artikler om hvad man igennem tiden har brugt Kinderæg til.
Du finder også altid en lille konkurrence i udgivelserne, hvor du kan vinde en pæn gevinst, som altid har relation til vores lille ”samlerdille”.

Er det denne forening du lige mangler til din samling, hører vi meget gerne fra dig.
Vi er altid behjælpelige med at svare på spørgsmål omkring foreningen m.m.

Bestyrelsen i Dansk Kinderægforening

Ole Sørensen